Skip Navigation Links
HuroCup
تیم های ثبت نام شده
نام تیموابستگینام مسئول تیمنام خانوادگی مسئول تیمکشور
Grace Bandدبیرستان دخترانه مهرنامی نوینmohammadmazinaniIran Islamic Republic of
MoonTechُSahand University of TechnologyMohammadEmamiIran Islamic Republic of
IRCدانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچیسعیدسعیدوندIran Islamic Republic of
AUTMan-TeenAmirkabir University of TechnologyسپهررمضانیIran Islamic Republic of
AUTMan-KidAmirkabir University of TechnologyسپهررمضانیIran Islamic Republic of
تیم های پذیرفته شده
نام تیموابستگینام مسئول تیمنام خانوادگی مسئول تیمکشور
Grace Bandدبیرستان دخترانه مهرنامی نوینmohammadmazinaniIran Islamic Republic of
MoonTechُSahand University of TechnologyMohammadEmamiIran Islamic Republic of
SnobotsUniversity of ManitobaJackyBaltesCanada
IRCدانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچیسعیدسعیدوندIran Islamic Republic of
AUTMan-TeenAmirkabir University of TechnologyسپهررمضانیIran Islamic Republic of
AUTMan-KidAmirkabir University of TechnologyسپهررمضانیIran Islamic Republic of
1

لیگ انسان نما HuroCup یکی از لیگ های مسابقات فیرا است. این لیگ بر روی توسعه انعطاف پذیری، مقاوم بودن یا رباست بودن ربات و چند منظوره بودن ربات برای انجام وظایف مختلف در حوزه های مختلف تمرکز می کند. لیگ انسان نما یا هیروکاپ پژوهش ها را به سمت بسیاری از زمینه ها مانند راه رفتن، تعادل، برنامه ریزی حرکات پیچیده و تعامل انسان و ربات سوق می دهد.

در این لیگ ربات ها بایستی مراحل مختلفی مانند دویدن، زدن ضربه پنالتی، عبور از موانع، بلند کردن یک جسم و جا به جا کرد آن، ماراتن، وزنه برداری، صخره نوردی، فوتبال و بسکتبال را به صورت خودمختار انجام دهند. هر ربات بایستی بر روی خود دوربین و پردازنده داشته باشد تا بتواند بدون نیاز به خارج وظایف محول شده را انجام دهد.
این مسابقات در دو بخش ربات های کودک و ربات های بزرگسال برگزار می شود، که در بخش سایز کودک حداکثر ارتفاع مجاز 60 سانتی متر و در بخش ربات های بزرگ حداکثر ارتفاع مجاز 180 سانتی متر می باشد.

 



سرپرستان لیگ:

جکی بالتز، دانشگاه منیتوبا کانادا

سروش صادق نژاد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)

 

اعضای کمیته فنی:

کویانگ تو، دانشگاه علم و صنعت تایوان

امیرحسین حسین معمار، دانشگاه منیتوبا کانادا

مرتضی عباس زاده، دانشگاه آزاد اسلامی 

مجتبی اسفندیاری، دانشگاه صنعتی شریف



این بخش به معرفی هر یک از زیربخش­ های این لیگ می ­پردازد. در این بخش ­ها سعی بر آن بوده تا از قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) استفاده گردد.

  • دو سرعت: در این بخش از مسابقه سعی بر آن است تا در یک فاصله کوتاه مشخص ربات­ های انسان نما با سرعت مسیر مشخص را طی نمایند. در واقع هدف از این بخش طی مسیر از نقطه شروع تا نقطه پایان در کوتاه­ ترین زمان ممکن است.

 

  • زدن ضربه پنالتی: در این بخش هدف زدن ضربه پنالتی از یک نقطه مشخص به سمت دروازه حریف می­باشد. رباتی از تیم مقابل به عنوان دروازه­ بان عمل خواهد نمود.

 

  • عبور از موانع: این بخش از مسابقه مشابه بخش دو سرعت بوده با این تفاوت که در مسیر عبور ربات از نقطه شروع تا نقطه پایان، موانعی بر سر راه ربات­ ها وجود خواهند داشت. ربا­ت­­ ها با استفاده از سیستم­ های ناوبری خود می­ بایست این موانع را دور زده و یا از زیر آن ها عبود نمایند.

 

  • بلند کردن و حمل وزنه: هدف از این بخش حفظ تعادل دینامیک در ربات­ ها می­ باشد. در این رقابت ربات­ ها به سبدی مجهز خواهند شد. در ادامه با عبور از محیط­ های ناهموار از یک نقطه به نقطه دیگر، ربات­ ها به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. زمانی که ربات به نقطه­ ی پایانی پس از عبور از محیط ناهموار می ­رسد، داور وزنه­ ی دیگری را به درون سبد ربات گذاشته و دوباره ربات اقدام به عبور از محیط ناهموار می­ کند. رباتی که در انتها بیشترین وزنه را با خود حمل نماید، برنده مسابقه شناخته می­ شود.

 

  • دو ماراتن: دو ماراتن یکی دیگر از بخش ­های این مسابقه بوده که می­ بایست ربات ها در آن به طی مسیری خط­ کشی شده به طول حدود 43 متر بپردازند.

 

  • وزنه­ برداری: هدف از اجرای این بخش از مسابقه داشتن ربات­ هایی با قابلیت برداشتن و حفظ تعادل در زمان بلند کردن وزنه­ های سنگین می­ باشد.

 

  • بسکتبال: رقابت بسکتبال یکی دیگر از بخش­ هایی است که در آن یک ربات در رقابت با ربات دیگر می­ پردازد. در آینده این رقابت با حضور ربات­ های بیشتری برگزار خواهد شد. در این بخش ربات­ها می­ بایست به انداختن توپ در سبدهایی با رنگ­ های مشخص اقدام نمایند.

 

  • فوتبال: این بخش تنها رقابت تیمی در مسابقه می­ باشد. تیم ­هایی متشکل از 3 ربات به رقابت با یکدیگر می­ پردازند.

 

  • بالارفتن از دیوار: هدف از این رقابت، ترویج دانش طراحی حرکات پیچیده، مسیریابی و اعمال بیشترین بازه­ ی حرکتی ربات­ های انسان­ نما می­ باشد.

 

====================================

قوانین این مسابقه در ذیل لینک های زیر آورده شده است:

  1. قوانین کلی
  2. معرفی
  3. دو سرعت
  4. عبور از موانع
  5. بسکتبال
  6. وزنه برداری
  7. زدن ضربات پنالتی
  8. بالارفتن از دیوار
  9. دو ماراتن
  10. مسابقه فوتبال
  11. اجرا

================================================

مواد لازم جهت برگزيده شدن در مسابقات این دوره عبارت است از:

داشتن سايت

ارسال مقاله توصيف فني به فرمت پي دي اف  طبق کليشه اعلام شده در بخش شرکت کنندگان سایت مسابقات که در آن مشخصات سخت افزاري و مکانيکي ربات، اطلاعات فنی آن شرح داده شده باشد. در صورتي که از کدهاي ساير تيم ها استفاده شده بايد دقيقا ذکر شود که چه قسمتهائي مجاز بوده و چه قسمتهائي تغيير داده شده اند. بايد کاملاً دقت شود که از نوشته هاي ديگران و کپي برداري براي نوشتن مقاله تيم خود استفاده نکنيد که در اين صورت تيم برگزيده نخواهد شد و نوشته ها بايد تمامي از خود تيم باشد.

ارسال يک فيلم در حدود 5 دقيقه به فرمت ام پي 4 که در آن قابليتهاي رباتها نمایش داده می شود، الزامی است.

ارسال يک پرونده پي دي اف شامل نام رباتهایی که در مسابقه استفاده میگردد و معين کردن مشخصات آنها بر طبق قوانين (تمامي اندازه گيريها بايد بدقت نوشته شوند.). در صورتي که نتوانستيد اين پرونده را در سايت بگذاريد آنرا به انتهاي مقاله توصيف فنی الحاق نمائيد.

 تيمهائي که در موعد مقرر اين شرايط را بصورت مناسب  دارا نباشند، پذيرفته نخواهند شد

تمامي تيم ها قبل از شروع مسابقات بررسي خواهند شد و در صورت نداشتن شرايط لازم حق شرکت در مسابقات را نخواهند داشت.

رباتهائي همانند نائو و یا پلتفرم های صنعتی مجاز به شرکت در اين ليگ مي باشند.

هر تيم که در هر يک از رده هاي ليگ انسان نما شرکت مي کند لازم است يک ثبت نام جداگانه داشته باشد و تيم هائي که وابستگي به يک مکان دارند بايد آمادگي داشته باشند که به طور همزمان در رده هاي مختلف مسابقه دهند.  فقط سرپرست تيم که عضو هيئت علمي باشد مي تواند در بيش از يک تيم از وابستگي هاي متفاوت عضو باشد، بدين معني که مثلا يک دانشجو نمي تواند در تيم هاي  دو يا بيشتر دانشگاه عضو باشد.

سعي خواهد شد که يک کارگاه آموزشي کوچک در کنار برگزاري ليگ وجود داشته باشد. لذا تيم ها بايد آمادگي داشته باشند که در مورد طراحي رباتهايشان براي ديگران توضيح دهند.



پیش ثبت نام

24 مردادماه – 16 شهریورماه

ارسال مدارک فنی

5 شهریورماه – 1 مهرماه

بررسی فنی تیم ها

1 – 15 مهرماه

ثبت نام

15 مهرماه – 5 آبان ماه

ثبت نام با تاخیر

5 – 20 آبان ماه

حضور و آماده سازی تیم ها در محل مسابقات

23 – 24 آبان ماه

برگزاری مسابقات (بازدید آزاد برای عموم)

25 – 28 آبان ماه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





1 2
آخر بعدی
حامیان
     

 


حامیان