Skip Navigation Links
معرفی

این مسابقات در دو گروه دانش آموزی، دانشجویی و آزاد در دو بخش موضوع مشترک و موضوع آزاد برگزار می شود.

امروزه ربات‌ها و نرم‌افزارهاي هوشمند نقش مهمي در زندگي روزمره ما بازي مي‌کنند؛ کاربردهاي پزشکي، خدمات شهري، امداد و نجات، کشاورزي، تجاري و مالي، نظامي و حتي بازي و سرگرمي از جمله عرصه‌هاي مختلفي هستند که رباتها و نرم‌افزارهاي هوشمند در آنها با موفقيت بکار گرفته شده‌اند. از اين رو ايجاد و بهبود زيرساخت‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري لازم به منظور ارتقاء دانش بومي در زمينه رباتيک و هوش مصنوعي و بکارگيري اين ابزارها در حوزه‌هاي مختلف کاربردی از الزامات انکارناپذير توسعه و پيشرفت کشور محسوب مي‌شود. هدف از لیگ ربات های نمایشی پرورش روحیه ایده­ پردازی، خلاقیت  و نوآوری، تقویت همکاری گروهی و همچنین سوق به اهداف اقتصاد دانش ­بنیان در سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"  بوده تا با استفاده از آن بتوان منجر به کشف استعدادهای خلاق و تشویق مبتکران محقیقن، دانش آموزان و دانشجویان فعال در زمینه رباتیک، اتوماسیون هوش مصنوعی ازیک سو و ازسوی دیگر جلب حمایت نهادها و صنعت کشور برای سرمایه­گذاری در این زمینه باشد.

 

اهداف مسابقات روبات‎های نمایشی:

1)            ارتقاء دانش بومي در زمينه رباتيک و هوش مصنوعي در جهت ایفای نقش موثر در نظام نوآوری و فناوری کشور در حوزه­ی دانش­آموزی و دانشجویی

2)            بسط و ترویج نگاه خلاقانه و نوآورانه

3)            فراهم ساختن بستر لازم براي عرضه ايده‌هاي جديد محققان و کمک به تجاري‌سازي آنها

4)            فراهم ساختن بستر لازم براي عرضه نيازهاي سازمان‌ها، شرکتها و صنايع و ارائه راهکار توسط محققان

5)            بحث و تبادل نظر ميان دانشگاهيان، محققان و صنعتگران پيرامون زمينه‌هاي مستعد همکاري

6)            افزایش انگیزه برای دانش‌آموزان و دانشجویان پرتوان و مستعد

7)            آشنایی دانش‎آموزان و دانشجویان با سایر فعالیت​‎های صورت گرفته در زمینه تحقیق و توسعه علم رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی

8)            ایجاد جو نشاط و ترغیب دانشجویان به فعالیت های پژوهشی، تحقیقاتی و تیمی با الگوی پژوهش­های کاربردی و دانش بنیان  

 

 

این مسابقات در دو گروه دانش آموزی، دانشجویی و آزاد در دو بخش موضوع مشترک و موضوع آزاد برگزار میشود. در بخش موضوع مشترک انتظار می رود تا شرکت کنندگان به ارائه دستاوردهای خود در حوزه های پزشکی، اسباب بازی های هوشمند، ورزش و آموزش پرداخته و در بخش آزاد نیز به طراحی و ساخت هرگونه تجهیزات در حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی بپردازند. در این رقابت ها هیچگونه محدودیتی در ارائه دستاوردهای دانش آموزان و دانشجویان وجود نداشته و هدف ارائه محصولات هوشمند در تمامی حوزه ها می باشد.

ارائه علمی مناسب، گزارش فنی و مستند سازی درست از ایده­ی طرح، مقایسه با نمونه های داخلی و خارجی موجود، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در تولید و ساخت، اثربخشی طرح در صنعت و جامعه، صرفه اقتصادی، کاربردها و قابلیت اجرایی شدن طرح از معیارهای تیمهای برتر می باشد.